L’institut de Puigcerdà torna a obrir les portes als alumnes alemanys

L’intercanvi amb alumnes alemanys s’ha pogut realitzar gràcies als fons Europeus que donen entre escoles europees per segona vegada consecutiva.

Patinant sobre gel (Salvador Vigo)

Aquest projecte es va fer per primera vegada el curs passat, és a dir, que és una proposta molt nova. Aquest intercanvi s’organitza de la següent manera: primer es fa una selecció de 20 alumnes de cada centre (l’institut Pere Borrell i l’institut d’Ewritte, Alemanya), d’acord amb les seves notes de segon, el seu nivell d’anglès i els resultats d’una carta de motivació que es va fer el curs passat. Una vegada s’ha fet la tria, s’assigna a cadascun una parella que haurà d’acollir a casa seva durant una setmana i, 6 mesos després, l’alumne alemany serà acollit a casa de la seva parella.

Aquest curs, el projecte  va començar  a Puigcerdà. Els alumnes alemanys van estar des del dia 9 de novembre fins al dia 15, tota una setmana. El dia 1 de maig els alumnes cerdans viatjaran a Alemanya per ser acollits. Allà el projecte seguirà amb el tema de la sostenibilitat, i es visitaran diferents espais sostenibles alemanys.

Per obtenir la subvenció que dona el fons europeu s’havia de presentar un projecte i esperar a veure si l’aprovaven. Aquesta vegada s’ha presentat un projecte sobre els 17 objectius de sostenibilitat. Els alumnes alemanys i catalans, han anat fent projectes als diferents pobles i ciutats. Aquest projecte també ha servit per practicar i millorar l’anglès i l’espanyol. A part d’això, també és un intercanvi de cultures, llengües i amistats. 

Durant la setmana es van realitzar activitats relacionades amb els 17 objectius de desenvolupament sostenible que era el tema del projecte. Es va visitar la Seu d’Urgell, Andorra, el Pantà de la Baells i Montserrat. A part de treballar la sostenibilitat, amb aquestes sortides també s’ha fet turisme. 

Cada persona d’aquest centre tenia assignada una parella. Aquestes han estat curosament triades, mirant els hobbies de cada un, per així tenir una bona relació. Els professors abans que vinguessin els alemanys van imposar una sèrie de normes que sancionarien amb un càstig en el cas que no les complissis. D’aquesta manera, tot el projecte ha estat i serà més segur i divertit. 

Aquesta proposta és una molt bona manera d’aprendre nous idiomes i cultures de la millor manera possible, viatjant i coneixent  gent d’altres països. L’experiència ha estat molt profitosa i s’espera que es continuï realitzant per donar aquesta oportunitat a més nens i nenes que vulguin conèixer noves cultures.